Afscheid van het mooie Bali.. - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Lindaback2theroots - WaarBenJij.nu Afscheid van het mooie Bali.. - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Lindaback2theroots - WaarBenJij.nu

Afscheid van het mooie Bali..

Door: Lindaback2theroots

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2011 | Indonesië, Dalung

Ja lieve allemaal, vandaag is de grote dag dat ik eindelijk weer naar huis ga. Ik heb echt een geweldig avontuur achter de rug, zoveel gedaan, zoveel gezien, zoveel meegemaakt. Lekker wezen stappen met de meiden, alcohol gedronken, jawel aan de cocktails gegaan, geweldige vakantie met Timmie en mams en ROo gehad. Een avontuur wat ik echt niet had willen missen! Maar het is weer genoeg geweest, tijd om naar huis te gaan, tijd voor een nieuw avontuur. Iedereen weer zien, knuffelen en geen SKYPE!! Lieve Timmie, paps, mams, ROo en Mike, super bedankt voor al jullie lieve steun, ik kon altijd bij jullie terecht, voor al mijn verhalen, tranen, eventueel omdat ik weer eens blut was (A), voor de minder leuke dingen die hier gebeurde, voor vragen en voor een heleboel andere dingen! Jullie zijn geweldig!! Dikke kus!!
En natuurlijk ook de rest van de familie en al mijn lieve vriendinnetjes! Jullie hebben me allemaal geholpen tijdens dit geweldige avontuur en daardoor werd het alleen maar mooier en leuker! Thanx allemaal!!

Dan nog even hoe de laatste dagen zijn gegaan. We hebben de laatste week alle presentaties gehad, weer een puntje van verbetering voor de school. Zoals jullie al hadden gelezen, ik had afgelopen maandag mijn individuele presentatie en afgelopen donderdag de groepspresentatie. De cijfers waren nog niet bekend maar die hebben we donderdagavond tijdens een afscheidsdiner gehoord. Meneer Speelman (de coordinator van de minor) ging bij iedereen een verhaaltje vertellen, hoe hij vond dat hij/zij door de periode is gekomen. Bij mij vertelde hij dat ik een special kind was, zelfs diep in de nacht reageerde ik op mn mail (dat krijg je als ik niet kan slapen :P) waardoor vaak alles binnen een seconde besproken was, en mijn presentatieskills zijn erg goed en open (gelukkig vind ik presenteren ook echt leuk, dus dat was leuk om te horen), ik heb voor mijn individuele project een 8.1 gekregen :) En jawel, een klein beetje opscheppen mag, het hoogste cijfer van de groep samen met Roos, Rick en Ted. Is al het werk toch niet voor niks geweest, en ja.. hoeveel tijd hebben we wel niet kunnen relaxen! Ben zo blij met mijn cijfer, heb er hard voor gewerkt dus ik ben blij dat het wordt beloond. Voor het groepsproject hebben we een 7.3 gekregen, dit omdat we een gewaagd onderwerp hadden, namelijk ‘sex education’, niet het makkelijkste onderwerp om te doen in Indonesië, vooral omdat het onderwerp nogal Taboe is, ze praten er niet open over. Dat zorgt er ook voor dat jonge jongens en meiden niks weten over dit onderwerp en waarom HIV een groot probleem is in Indonesië.
Donderdag was dan ook het einde van de minor, iedereen heeft het voldoende afgesloten, en dat is natuurlijk alweer een applausje waard.

En jawel..dan het afscheidsfeest!!! Oftewel, met de hele groep, except for Lucille, stappen in Kuta! Het was echt de beste avond van de afgelopen 5 maanden. Helaas wilde Lucille niet mee, maar dat kon de pret niet drukken. We zijn naar alle clubs geweest waar we de afgelopen 5 maanden ook naartoe zijn gegaan, Skygarden, Engine, Surferbar, Raggaebar, Eikon en de Bounty, overal een drankje gedaan, een dansje en zoveel gelachen! Foto’s staan op facebook, de lol kan je ervan af zien! Het was een geweldige avond, als afsluiting gingen we een liedje zingen (karaoke) in the Bounty. Lachen, gieren, brullen.. Valt niks meer over te zeggen behalve dat we een geweldige groep hadden met geweldige meiden en jongens en dat we dat heel leuk hebben afgesloten met een diner en een bijzondere stapavond!

Vrijdag.. eerste afscheid was er dan toch echt, Kristien hadden we die nacht al gedag gezegd maar nu kwamen Kimberly en Rosanne, de meiden gingen naar Thailand toe, nog een geweldig avontuur! Daarna Deb en Eva, ook naar Thailand, ’s avonds Kim en Roosje, wel gewoon lekker naar huis en vandaag is het onze beurt samen met Soph, Malin en Ted.

Gisteren zijn we nog een heerlijk dagje naar het strand geweest, een extra dagje kleuren op het strand en gewoon nog eventjes genieten! ’s Avonds nog uit eten geweest met de meiden, lekker sushi gegeten en omdat het het laatste galgenmaal was, hebben we er een waar feestje van gemaakt! Na het eten nog even naar La Plancha, maar toch alweer snel naar huis.

Nu.. zit ik nog in mn bedje, mn muren zijn alweer helemaal kaal, geen foto’s meer van iedereen maar gewoon weer wit. Koffers staan naast mn bed, helemaal ingepakt en jawel 23 kilo om 23 kilo. Oftewel, een hele hoop kleding en zooi ;) Vandaag misschien nog even naar het strand maar anders lekker op de campus laatste dingetjes doen en dan om 16.30 samen met Luc op naar het vliegveld.

De tijd is voorbij gevlogen vanuit hier, van te voren zei ROo nog, de tijd vliegt voorbij, voor je het weet ben je alweer thuis, en ja.. vandaag is het dan echt alweer zover! Nogmaals, ik heb een super tijd gehad, kon niet beter! Maar nu is het weer tijd om naar huis te gaan om het mooie Bali vaarwel te zeggen, want geloof me, de komende 2 jaar hoef ik even geen Bali meer te zien ;) Wordt het lekker Spanje of New York of wat dan ook.. maar eventjes geen Azië meer ;)

Laatste blog in Indonesie, Bali, Campus Dhyana Pura, mijn kamer..

Liefs en dikke kus, Lin!


  • 02 Juli 2011 - 05:33

    Lilianne:

    Hoi linda. ja het aventuur is afgelopen maar dit ga je nooit vergeten. fijne vlucht en tot gauw.

    gr lilianne

  • 03 Juli 2011 - 12:14

    Mams:

    super blij dat je weer thuis bent. Vonden het erg leuk met je op skype maar ook wij waren het wel een beetje zat en wilden je graag in onze armen sluiten.
    Een top ervaring maar fijn dat je weer thuis bent.
    Dikke kus HVJ.
    XXX

  • 03 Juli 2011 - 21:24

    Paps:

    Hallo meisje, Ik ben het helemaal met mams eens. Een ervaring rijker en gezond weer thuis. Dikke Kus

  • 09 Juli 2011 - 11:47

    Jose Tan:

    Lieve Linda.
    Fijn dat je weer heel thuis bent gekomen. We erg genoten van al je verslagen. Je hebt daar veel meegemaakt. Gelukkig heb je het erg naar je zin gehad. Een mooi herinnering voor later. Nu weer genieten in eigen land. Liefs en kussen van tante Jose en oom Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Flying Fox

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 15565

Voorgaande reizen:

31 Januari 2011 - 02 Juli 2011

Back 2 The Roots #Studying at Bali

Landen bezocht: