Laatste loodjes.. Only 5 days left! - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Lindaback2theroots - WaarBenJij.nu Laatste loodjes.. Only 5 days left! - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Lindaback2theroots - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes.. Only 5 days left!

Door: Lindaback2theroots

Blijf op de hoogte en volg

28 Juni 2011 | Indonesië, Dalung

OEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH nog eventjes!!! Dan echt lekker naar huis!! Het lekkere weer hoef ik niet mee te nemen want hier regent het zoooo hard dat je beter in Nederland kunt zitten!
Vandaag had ik mijn eindpresentatie over mijn individuele project, namelijk de sea turtles. Ik had 2 hele mooie brochures in elkaar gezet, om toch maar een hoog cijfer te krijgen ;) en mijn presentatie toch maar wat voorbereid. Geloof me, ik was zooooo zenuwachtig, presenteren is geen punt maar in het engels was toch een stukje moeilijker aangezien het niet de makkelijkste woorden waren. Toch ging het ondanks alles heel erg goed, veel verteld en ondanks dat ik de laatste was had ik toch nog aandachtige luisteraars ;) Na de presentatie was ik echt zo blij dat het over was, heerlijk geen presentaties meer, geen sea turtles meer, geen pollution, threats, turtle center etc. etc. Heerlijk!! Donderdag hebben we nog onze laatste presentatie, groepspresentatie, daarbij hoef ik alleen maar onze output uit te leggen, weer een mooie brochure! Heb er werkelijk waar 13 uur aan gewerkt, dus ik mag hopen op een goed cijfer :P Het leuke is ook dat de leraren allemaal gasten hebben uitgenodigd, mensen van het MBM (opvang voor misbruikte vrouwen), gastdocenten, restaurant eigenaren, hotel eigenaren etc. We moeten een goede indruk achter laten natuurlijk ;) Wordt een ware happening, want ’s avonds hebben we ook nog een party met de leraren en alle studenten, lekker eten en dan helemaal los met stappen!

Dan afgelopen week, er valt gewoon niet zoveel te vertellen omdat het voor jullie ook beetje saai wordt om elke keer te lezen dat ik weer heb liggen bakken, hard gewerkt aan het bruine kleurtje ;) of gewoon zowat iedere ochtend uitslaap, lekker eten etc. ;) Maar goed, voor de afwisseling, ik heb echt hard gewerkt aan mijn presentaties en brochures :) Was ook wel weer eventjes leuk. Verder hebben we met z’n allen gezellig gegeten bij Sushi Tei, Mirel en Derreck ging ook weg dus was laatste etentje, heel gezellig. Daarbij kwam ik die avond ervoor toch tot de conclusie dat ik TOCH een extra koffer nodig had, want ik raakte al helemaal in de stress dat het niet ging lukken, lag om 3 uur ’s nachts nog steeds te stressen dat het niet ging passen en hoe ik het allemaal mee ging nemen. Nu 2 koffers bijna helemaal vol.. beide 22 kilo! Niet te geloven dat een mens zoveel kleren mee kan nemen en ja, ik heb ook wel een klein beetje teveel gekocht ;) Maar he.. genieten van de tijd die ik hier heb :D Mijn koffer constructie (te zien op facebook) was ook wel echt heel Balinees :P met een touwtje achter aan het ‘vasthoudthandvat’ van de scooter vast gebonden, met een sarong om mn buik, vast aan de koffer.. en rijden maar! Wat een rijvaardigheid hier toch he!

Zijn toch ook wel weer naar het strand geweest, Kimberly en ik wilde bijna gaan bungyjumpen!!! Maar het zag er beetje 'saai' uit en het was vrij duur.. Je valt 1 keer naar beneden en dan ga je nog 1 keer terug.. that's it. In Zuid-Afrika kan je van een brug afspringen, tussen een klif, 217 meter hoog! KIJK, dat is bungyjumpen! Dus nog even sparen en dan is dat een punt op mijn 'Bucketlist'.
Nadat we hadden besloten toch niet meer te gaan bungyjumpen, namen we een manicure/pedicure met alle meiden. Lagen we daar op een rijtje hahaha, allemaal zo'n vrouwtje aan je voeten :) Heerlijk! Eind van de dag weer lekker naar huis en zo gaan de dagen snel voorbij..

Afgelopen weekend zijn we weer lekker wezen stappen, we hadden ons weer allemaal mooi opgetut en dit keer zijn er geen gekke dingen gebeurd, in ieder geval niet between de tijd dat ik er was. Lekkere muziek en onze Zweedse vriendin moest ook weer draaien in de club, altijd leuk! Helaas redde ik het niet tot zo laat want was veeeels te moe :P

Owww nog wat!! 2 vriendinnen hebben een tatoeage laten zetten! Ik ga geen namen noemen want de familie leden weten het nog niet van 1 vriendin, dus nog even sssst. Wel heel gaaf, voor mij geen tattoo maar het werd goed en mooi gedaan (niet dat ik er een expert in ben maar je snapt het ;))

Verder is het hier lekker rustig, iedereen is een beetje bezig met koffers inpakken, laatste dingetjes kopen en in principe is iedereen klaar voor vertrek :) Sommige zijn klaar voor Thailand, andere voor Australië en andere voor een verlenging op Bali! En ik… voor THUIS!!!!!! Vandaag nog eventjes naar Seminyak geweest, we hebben er met de scooter bijna 50 minuten over gedaan, normaal gesproken 12 minuten!! Echt zooooo’n mega traffic jam, alles stond vast, waarschijnlijk omdat er weer een vrachtwagen was omgevallen.. iedereen werd omgeleid en het heeft zo lang aangehouden dat we niet anders konden dan overwinteren tussen alle winkels :P Goed excuus dacht ik zo (A), heb me goed ingehouden hoor, wel een heel leuk giletje gekocht.

Nu lekker slapen, geen stress meer voor de presentaties dus ik kan zonder malen in slaap vallen, heerlijk!

Voor alle lieve mensen in Nederland, geniet van het mooie weer, lekker naar Scheveningen, Zandvoort, terrassen, naar het zwembad of in de tuin genieten met een lekker koud drankje! Voor de hard werkende onder ons... dagje vrij vragen, voor je het weet regent het weer! Carpe Diem!

Liefs Lin!

  • 27 Juni 2011 - 18:47

    Mams:

    weer een mooi verhaal hoor lin!
    Genoten heb je volgens mij zeer zeker wel, heel erg!!!
    Nog een paar dagen en dan ben je gelukkig weer thuis.
    Super!!!
    Dikke kus XX

  • 27 Juni 2011 - 21:34

    Le Monsieur Tim:

    wat carpe diem?!:P kom terug verdikkeme!!!:P

    nog ffies daar genieten!! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Flying Fox

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15566

Voorgaande reizen:

31 Januari 2011 - 02 Juli 2011

Back 2 The Roots #Studying at Bali

Landen bezocht: